غذاها و میان وعده های سالم برای رانندگی

تو سفرهای بین شهری بعد از اینکه چند ساعت رانندگی کردین و برای سوختگیری توقف کردین ، چیزی که بیشتر توجه شمارو جلب میکنه سوپرمارکت یا مغازه کنار جایگاهه ، برای خرید تنقلات ، نوشیدنی یا سیگار واردش میشین اما بهتره بدونید این خوراکی ها خیلی مناسب سلامتی شما نیست .
بعضی از مواد غذایی وعده و میان وعده های سالم و ارزشمند رو براتون لیست کردیم ؛
آجیل (مغذیات ،توت خشک ، مویز و …)
پیشنهاد میکنیم برای خرید آجیل و تنقلات مشابه به فروشگاههای بزرگ یا عمده فروشی ها مراجعه کنید و حتی الامکان از خرید آجیل های بسته بندی و تخمه های شور اجتناب کنید .
دقت کنید که هزینه خرید آجیل بسته بندی شده و خرید از سوپر مارکت خرده فروش بیشتر از آجیل های تازه و مراکز فروش عمده است و از طرف دیگه ارزش غذایی اونها نیز با هم متفاوته.
میوه یا آب میوه سعی کنید هر روز میوه مصرف کنید و در صورتی که سفر شما طولانیه ، میوه خشک سرشار از ویتامین برای شماست ،
مصرف آب میوه به جای نوشیدنی های گازدار و انرژی زا رو توصیه میکنیم نوشابه و انرژی زا ها مملو از شکر و کالری و کربوهیدرات هستند و برای رانندگی که شغل نسبتا کم تحرکی است مفید نیست.
در صورتی که آب میوه در دسترس شما نیست و انتخابتون نوشیدنی گازدار هست ، از بهترین برند استفاده کنید و لیست ارزش غذایی و مواد تشکیل دهنده را مطالعه کنید.
ماست

یکی از منابع در دسترس کلسیم و پروتئین ماست ایسلندی و یونانی سرشار باکتری مفید پروبیوتیک و پرویین و کلسیم هستن و مصرف شان با کمی گردو یا بادام زمینی و دیگر مغذها بسیار سلامت آور است.
آب
مصرف روزانه ۸ لیوان آب برای سلامتی بسیار مفیده ، جدا از قهوه و نسکافه و چای، آب را از قلم نندازین ،فواید نوشیدن آب بیشمار است.
صبحانه
سالم ترین صبحانه برای رانندگان که مقرون به صرفه هم هست ، تخم مرغ و خرما است ، توصیه میکنیم از روغن کنجد یا زیتون برای نیمرو و املت استفاده کنید.شیر و پنیر نیز اکیدا توصیه میشود.
از آنجا که در رانندگی تحرک کم است برای جلوگیری از برخی بیماری های احتمالی و حفظ سلامت خود ، از خوردن ☆ فست فود و غذاهای کیفیت پایین رستوران های کنار جاده ای بپرهیزید و در بازه های زمانی دو تا سه ساعت توقف کنید ،کمی حرکات کششی و پیاده روی در برای سلامتتان بسیار مفید است.

Recent Posts

فهرست